Thursday, June 24, 2010

AKU KEMBALI, TP DENGAN KESEDIHAN

IN THE NAME OF ALLAH, MOST GRACIOUS, MOST MERCIFUL...

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKATUH WAMAGHFIRATUH WARIDHWANUH TO ALL READERS....

Sudah lama rasanya tidak kembali, setelah hampir 7 bulan tidak berupdate blog ni..tp hari ni, terdetik btol hati ni nak meluahkan rasa.. berkongsi rasa.. Dalam tempoh tidak brupdate blog ni, sbnrnya dh byk perkara yg brlaku.. berbagai isu, berbagai rencana.. Pertamanya, dlm tempoh ini, saya sbnarnya mnjalani latihan praktikal di PJ FOOD INDUSTRIES SDN. BHD. dalam tempoh itu juga, saya trlibat dengan kemalangan pada 16 Mac 2010, ketika pulang dari kerja. Alhamdulillah, Allah masih sayangkan saya. Masih diberi peluang hidup untuk memperbetulkan diri.. Cedera ketika kemalangan pun sudah hampir pulih..

Maaf klu gmbr kt atas ni ngeri bg sesetgh pihak.. inilah kecedraan saya ketika xcident.Time ni otw ke HTAA. saya kemalanagan di hadapan Taman Pertanian indera mahkota.

Tp, sebenarnya, bukanlah tujuan saya untuk bercerita tentang musibah diri saya. Biarlah.. itu sudah berlalu. Tp, sbnarnya, apa yg menarik saya untuk menulis pada hari ini adalah tentang keadaan semasa.. Allah.. Allah.. Allah..

YA!!! SAYA LEPASAN PELAJAR SMKA.. SAYA BANGGA MNJDI WARGA SMKA.. DAN SAYA BERSYUKUR KERANA DAPAT BELAJAR DI SANA.. TP, KENAPA??? mungkin ada di antara rakan2 sy skrg, malu untuk mengaku mereka adalah produk dari SMKA.. kenapa??? dunia facebook.. ya!!! laman sosial yg kini menjadi kegilaan remaja.. aduhai... ramai betol kawan2 yg berubah.. tetapi yg ketaranya, WANITA!!!!


dunia fb mmbawa kejutan pada saya.. apa tidaknya.. melihat perubahan yg berlaku pada mereka.. dulu, kini dan sekarang, BERBEZA..!!!! Oh Tuhan, sukarnya hati ini untuk istiqamah............!!!! jumlah mereka bukannya sedikit, tapi ramai!!! Malah, seperti bangga pulak mempertontonkan perubahan mereka!!! Maaf... Maaf kalau tulisan ini menyinggung perasaan sesetengah pihak.. tp, inilah hakikatnya!!!

Benarlah, nk istiqamah itu sangatlah sukar, walaupun dengan perkara yang kecil.. Ya!!! saya juga tidak menafikan, yang saya juga mungkin berubah, dan saya juga ada silap dan salah.. Tp, x salah rasanya jika saya nk menegur kesilapan org lain.. Apakah perlu sya menjadi orang yang betul2 sempurna, barulah saya boleh menegur org lain??? X. X PERLU!!! JIKA NK TUNGGU DIRI KITA SEMPURNA DULU, BARU NK TEGUR ORG, MAKA ISLAM ITU X BERKEMBANG.. DAKWAH PUN X JALAN!!! KPD SEMUA... X KIRALAH SESIAPA JUA ... INGTLAH...

"DI AKHIR ZAMAN INI, ORG YANG MEMPRTAHANKAN ISLAM ITU IBARAT ORG YANG MENGGENGGAM BARA API.."

KPD ADIK2 SMKAP LPASAN SPM YANG SEDANG @ MUNGKIN @ TELAH KE IPT, SAYA HARAP KALIAN BERJAYA.. PASTIKANLAH PILIHAN ITU ADALAH TEPAT.. DAN INGTLAH, DI MANA JUA KALIAN BERADA, JUNJUNGLAH AGAMA.. TANPA AGAMA, KITA SEBENARNYA TIADA APA2.. JGNLAH DILUPA PADA AGAMA, KERNA WALAUPUN ZAHIRNYA TAMPAK BERJAYA, TP JIKA TIADA AGAMA, GAGALLAH ANDA!!!


mungkinkah satu hari nanti, aku akan padam akaun fb ni.. ak u x sanggup nk tgk kwn2 yg dulunya begitu, tp hari ini begini!!!! ALLAHU AKBAR!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment